Amit a férgességről tudni kell

2012. február 17.

Kutyák és macskák belső élősködői között előfordulhatnak galandférgek, fonálférgek és egysejtű paraziták is. Többféle módon fertőződhetnek kedvenceink, összeszedhetik közvetlenül a környezetből, másik fajtársuktól vagy akár rágcsálók, csigák, rovarok közvetítésével is.

fereg-pete

Jellegzetes tünet férgesség esetén az úgynevezett „szánkázás”, amikor a kutya húzza a fenekét a földön, de ezen kívül lehet még hasmenés, hányás, étvágytalanság, stb. Kölykök súlyos fertőzöttsége esetén előfordulhat görcsös hasi fájdalom és idegrendszeri tünetek is.

A Magyarországon előforduló belső paraziták jelentős része zoonózis, ami azt jelenti, hogy emberekbe is átkerülhet, és megbetegedést okozhat. A férgesség emberekben elég változatos tünetekkel járhat, problémát okozhat az emésztőszervekben, májban, légutakban, tüdőben, bőrben vagy akár a központi idegrendszerben is. Ennek oka a lárvák fejlődésük során történő vándorlása.

A féregtelenítést már kölyökkorban érdemes elkezdeni, 2 hetes kortól 2 hetente az elválasztásig, ami általában két hónapos korban történik. Ezután 3 havonta elegendő a kezelés.

kutya-orsoferegFelnőtt kutyákban szintén elegendő a 3 havonta történő kezelés, de amennyiben kezelés után nagyobb mennyiségű parazita ürül a bélsárral, akkor 10-12 nap múlva javasolt ismételni a féregtelenítést.

Kölyökkutyák számára léteznek paszta formában beszerezhető féreghajtók, a könnyebb adagolás érdekében, felnőtt kutyáknak pedig a gazdaságosabb tablettás féreghajtók javasoltak.

Megjelent: 11223 alkalommal Utoljára frissítve: 2013. április 09. 13:09
Értékelés: